اندازه گیری سایز پا و کفش

اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی
در خرید آنلاین کفش، مهمترین موردی که باید در نظر داشت، اندازه مناسب کفش برای پا است زیرا کفشی با بهترین کیفیت و طرح در صورت کمی بزرگ یا کوچک بودن، عملا غیرقابل استفاده خواهد بود. در صورتی که تصمیم به خرید کفش به صورت آنلاین دارید، قبل از انتخاب کفش، سایز مناسب برای پای خود را اندازه‌گیری کنید.

روش صحصح اندازه گیری سایز پا

۱- برای شروع یک برگ کاغذ که باید کمی بزرگتر از پایتان باشد، انتخاب و پای خود را بر روی آن قرار دهید و با استفاده از یک خودکار، دور تا دور پای خود بر روی کاغذ را خط بکشید.

اندازه گیری سایز پا در خانه

برای این کار نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • بهترین زمان برای اندازه‌گیری سایز پا، اواخر روز و یا پس از پیاده روی طولانی یا کار روزانه است، زیرا اندازه پا در این حالت کمی بزرگتر از حالت طبیعی خود است.
  • بهتر است برای اندازه گیری از جوراب استفاده کنید. اگر تصمیم دارید تا کفش را به همراه جوراب ضخیم استفاده کنید برای اندازه گیری هم از همان نوع جوراب استفاده کنید. فقط در صورتی پای خود را بدون جوراب اندازه گیری کنید که تصمیم داشته باشید کفش را بدون جوراب استفاده کنید.
  • معمولا خطا در اندازه گیری سایز پا در حد ۳ میلی متر هست، پس در حین اندازه گیری هیچ وقت اعداد به دست آمده را گرد و رند نکنید. سعی کنید اندازه ها را با دقت کافی محاسبه کنید.
  • معمولا یکی از پاها کمی بزرگتر از دیگری هست، توصیه می کنیم تا برای محاسبه سایز مناسب کفش، هر دو پا را اندازه گیری کنید.
  • در صورتی که کفش کمی بزرگتر از پا باشد معمولا می توان با استفاده از کفی یا موارد دیگر، بزرگی کفش را تا حدودی جبران کرد ولی سایز کوچک اکثرا موجب ایجاد ناراحتی در پا می شود. در چرم آریایی توصیه می کنیم تا پس از اندازه گیری، 6 تا 8 میلی متر به اندازه بزرگترین پای خود اضافه کنید تا فضای کافی برای پا داخل کفش وجود داشته باشد.

۲- طول پای خود را از انتهای پاشنه پا تا نوک انگشت شصت، اندازه بگیرد.

شیوه صحیح اندازه گیری سایز پا

۳-عدد به دست آمده را در جدول زیر پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای اندازه گیری پا واحد های محتلفی وجود دارد که در ایران اکثر از اندازه های اروپایی استفاده می شود.

تهیه شده توسط تیم چرم آریایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *